198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

Publicaties

Dat hygiëne meer dan belangrijk is, daar is iedereen het wel over eens. Want hiermee kan worden voorkomen dat u of uw medewerkers ziek worden. Dat geldt voor persoonlijke hygiëne en voor omgevingshygiëne. Met omgevingshygiëne wordt de werkomgeving bedoeld, thuis of op het werk. Micro-organismen zijn overal aanwezig, op uw handen, lichaam, op handgrepen, lichtknopjes, lift drukknoppen, op de kraan,

Wanneer u een bedrijf heeft, dan moet daar worden schoongemaakt. Dat kunt u als organisatie zelf regelen door schoonmakers in dienst te nemen. U kunt ook het schoonmaakwerk uitbesteden. Wanneer u dat wenst kan ATIR een onderzoek uitvoeren naar de juiste keuze; uw schoonmaak in eigen beheer uitvoeren of schoonmaak uitbesteden. De voor- en nadelen worden dan voor uw organisatie in kaart gebracht net als de

De komende maanden gaan, na de corona crisis, weer heel wat werknemers aan het werk. Of dat nu naar kantoor of naar een bedrijf is, deze werknemers verwachten een hygiënische maar vooral ook virusvrije werkomgeving. Om dit voor elkaar te krijgen moeten werkgevers zorgen voor een goede schoonmaak. De ‘traditionele’ schoonmaak is sinds de corona crisis, niet meer voldoende. Schoonmaken

De Stad Gent, met name Schepen Martine De Regge (facility management) en Dienst Service en Logistiek (schoonmaak) vragen aan hun leveranciers om maatschappelijk verantwoord te ondernemen en zo een concrete meerwaarde te creëren voor mens, milieu en maatschappij. Tevreden schoonmaakmedewerkers zorgen voor een nog kwalitatievere dienstverlening. Atir kwam daarom met een concrete opdracht en de schoonmaakmedewerkers gingen de uitdaging aan:

In 2016 had ik het geluk dat ik organisaties en bedrijven heb mogen bezoeken in verband met schoonmaakadvies, zowel bij overheidsinstanties als in de privésector. Wat mij opviel, is dat de schoonmaakwerkzaamheden steeds vaker tijdens kantooruren vallen. Zo is er direct contact tussen de schoonmaakmedewerkers en gebouwgebruikers. Hoewel ik hier een groot voordeel in zie (naast een aantal kleinere nadelen), waren

Atir België – een adviesbureau voor schoonmaakvraagstukken – bestaat tien jaar. Er is veel veranderd in de laatste jaren. Schoonmaaktechnieken voor materialen en middelen zijn geëvolueerd, organisatievormen zijn verbeterd en steeds vaker kiest men voor dag schoonmaak. Dat gebeurt om verschillende redenen: vanwege de duurzaamheid, het welzijn op het werk, een verhoging van het menselijke contact en de perceptie van

Het is een uitdrukking die ik vaak gebruik in de schoonmaakwereld. Er wordt namelijk nogal makkelijk geklaagd en gemopperd in en over de schoonmaak: ‘Het kost veel geld en de kwaliteit laat te wensen over.’ Aangezien schoonmaak een essentieel onderdeel is van de budgetten van een organisatie, is het allang het onderwerp van besparingen. Dit geldt voor zowel inbestede als uitbestede

Als nieuw YOUNG IFMA bestuurslid heb ik deze keer de eer een column te schrijven. Daarom vertel ik u graag mijn ervaringen in de facilitaire wereld in Belgiё. Ik ben afgestudeerd aan de Hoge Hotelschool Maastricht en heb vervolgens een paar jaar gewerkt als catering- en schoonmaakadviseur bij het onafhankelijke adviesbureau ATIR Nederland. Daarop heb ik de overstap gemaakt naar

Met de start van het nieuwe jaar is het voor veel mensen een periode van reflectie. Als je jezelf de vraag stelt hoe de schoonmaak beter kan, heb je in ieder geval een goede eerste stap gezet. Alhoewel er grote budgetten in de schoonmaak omgaan, is en blijft schoonmaak kennelijk niet “sexy”. Het blijkt bij weinig mensen een onderwerp te