198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

Publicaties

Weet u het nog? Aan het begin van de corona pandemie kregen we het advies om vooral deurkrukken, toilet spoelknoppen en kranen goed te ontsmetten. Dat zou helpen tegen een besmetting met het coronavirus. Vele onderzoeken, en helaas ook vele corona slachtoffers later, zijn we tot een ander inzicht gekomen. Natuurlijk blijven genoemde schoonmaakacties verstandig en proper. Maar zinvol om een besmetting te voorkomen was het

De schoonmaaksector in België evolueert in een rap tempo. Steeds meer bedrijven kiezen voor outsourcing van hun schoonmaakactiviteiten. Daarnaast wordt voor veel organisaties naast klantbeleving, ook personeel beleving steeds belangrijker. Met klant- en personeel beleving kunt u het onderscheid maken met uw organisatie. Met een goede klant- of personeel beleving heeft u de mogelijkheid om personeel én klanten langer aan

Dat hygiëne meer dan belangrijk is, daar is iedereen het wel over eens. Want hiermee kan worden voorkomen dat u of uw medewerkers ziek worden. Dat geldt voor persoonlijke hygiëne en voor omgevingshygiëne. Met omgevingshygiëne wordt de werkomgeving bedoeld, thuis of op het werk. Micro-organismen zijn overal aanwezig, op uw handen, lichaam, op handgrepen, lichtknopjes, lift drukknoppen, op de kraan,

Wanneer u een bedrijf heeft, dan moet daar worden schoongemaakt. Dat kunt u als organisatie zelf regelen door schoonmakers in dienst te nemen. U kunt ook het schoonmaakwerk uitbesteden. Wanneer u dat wenst kan ATIR een onderzoek uitvoeren naar de juiste keuze; uw schoonmaak in eigen beheer uitvoeren of schoonmaak uitbesteden. De voor- en nadelen worden dan voor uw organisatie in kaart gebracht net als de

De Stad Gent, met name Schepen Martine De Regge (facility management) en Dienst Service en Logistiek (schoonmaak) vragen aan hun leveranciers om maatschappelijk verantwoord te ondernemen en zo een concrete meerwaarde te creëren voor mens, milieu en maatschappij. Tevreden schoonmaakmedewerkers zorgen voor een nog kwalitatievere dienstverlening. Atir kwam daarom met een concrete opdracht en de schoonmaakmedewerkers gingen de uitdaging aan:

In 2016 had ik het geluk dat ik organisaties en bedrijven heb mogen bezoeken in verband met schoonmaakadvies, zowel bij overheidsinstanties als in de privésector. Wat mij opviel, is dat de schoonmaakwerkzaamheden steeds vaker tijdens kantooruren vallen. Zo is er direct contact tussen de schoonmaakmedewerkers en gebouwgebruikers. Hoewel ik hier een groot voordeel in zie (naast een aantal kleinere nadelen), waren

Atir België – een adviesbureau voor schoonmaakvraagstukken – bestaat tien jaar. Er is veel veranderd in de laatste jaren. Schoonmaaktechnieken voor materialen en middelen zijn geëvolueerd, organisatievormen zijn verbeterd en steeds vaker kiest men voor dag schoonmaak. Dat gebeurt om verschillende redenen: vanwege de duurzaamheid, het welzijn op het werk, een verhoging van het menselijke contact en de perceptie van