198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
youremail@yourdomain.com
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

Publicaties

‘Facilitaire dienstverlening’, er lijkt nogal wat verwarring te bestaan over wat dit precies inhoudt. Voor sommige mensen staan facilitaire diensten gelijk aan schoonmaak. Voor anderen komt er veel meer bij kijken. Wie heeft het bij het rechte eind? Oorsprong van het woord ‘facilitair’ Om de juiste betekenis te koppelen aan ‘facilitaire dienstverlening’ of ‘facilitaire diensten’, kijken we allereerst naar de oorsprong. ‘Facilitair’

Wilt u de kwaliteit van de schoonmaak in uw gebouw eens goed onder handen nemen? Dan raden wij u aan om een DKS controle uit te laten voeren. DKS staat voor Dagelijks Kontrole Systeem, waarbij elke dag een objectieve meting wordt gedaan van de hygiëne van uw gebouw. Dit is belangrijk, omdat hygiëne bovenaan de lijst van uw prioriteiten moet staan. Een slechte hygiëne brengt

Elk bedrijf gebruikt Key Performance Indicators (KPI’s). Of, beter gezegd: elke organisatie heeft een paar cijfers waarvan ze weten dat die belangrijk zijn om te volgen en op te sturen. Facility management KPI’s zijn de belangrijkste metingen in een organisatie en geven in één oogopslag een overzicht van hoe de zaken ervoor staan. Toch lukt het veel bedrijven niet om

Mogen we één fabel nu voor eens en altijd de wereld uithelpen? “En dat is?”, hoor ik je denken. Dat de schoonmaakbranche een traditionele sector is. Natuurlijk, wellicht gaat de adaptatie van innovaties niet zo snel als leveranciers willen, maar dat wil niet zeggen dat we niet ontzettend flexibel zijn en ervoor zorgen dat we relevant zijn én blijven. Dat zagen we tijdens corona, maar

Weet u het nog? Aan het begin van de corona pandemie kregen we het advies om vooral deurkrukken, toilet spoelknoppen en kranen goed te ontsmetten. Dat zou helpen tegen een besmetting met het coronavirus. Vele onderzoeken, en helaas ook vele corona slachtoffers later, zijn we tot een ander inzicht gekomen. Natuurlijk blijven genoemde schoonmaakacties verstandig en proper. Maar zinvol om een besmetting te voorkomen was het

De schoonmaaksector in België evolueert in een rap tempo. Steeds meer bedrijven kiezen voor outsourcing van hun schoonmaakactiviteiten. Daarnaast wordt voor veel organisaties naast klantbeleving, ook personeel beleving steeds belangrijker. Met klant- en personeel beleving kunt u het onderscheid maken met uw organisatie. Met een goede klant- of personeel beleving heeft u de mogelijkheid om personeel én klanten langer aan